הכתובת לעולם התקשורת

ניהול משברים

ראשי >ניהול משברים
אנחנו, בציטרין גרופ, סבורים שמשבר ארגוני דורש לעיתים התנהלות מול התקשורת במטרה למזער את הנזק התדמיתי, קרי פגיעה בשם הטוב או במהימנות הארגון. דוגמאות לצורך בניהול משבר מול התקשורת ניתן לראות במשברים אשר פקדו את חברת רמדיה בעניין מזון לתינוקות, את חברת תנובה בעניין פרשת הסיליקון או את חברת סלקום בעניין השבתת הטלפונים הסלולרים במהלך יממה.

ניהול משברים הוא הפונקציה המנחה כיצד משתלטים על משבר, מצמצמים נזק ופגיעה בשמו הטוב של הארגון, תוך גריפת יתרונות מהמצב. משבר עלול לנבוע מתקלה חמורה שזכתה לפרסום רב ועוררה כעס בציבור, או מפעילות מתמשכת של הארגון שחשיפתה עוררה זעם בציבור.
אך לא רק ארגונים נדרשים לטיפול במשברים מול התקשורת. גם בעלי תפקידים בארגונים פרטיים וציבוריים נדרשים לנהל את המוניטין שלהם כשזה נפגע או עלול להיפגע.
ניהול משברים מקצועי כולל: איתור והערכת חולשות הארגון, מניעת התרחשות המשבר, מניעה מחולשות להתפרץ למצב ללא שליטה,תכנון לקראת ניהול משבר.

בשנים האחרונות משרדינו טיפל במספר משברים כגון:
  • פרשת שר האוצר לשעבר, אברהם הירשזון
  • פרשת רה"מ, אהוד אולמרט,
  • ניהול מאבקי העובדים : עובדי רשות המיסים, עובדי חברת הדואר, עובדי בנק אוצר החייל
  • מאבקים ציבוריים: המרכז הישראלי לקידום חברתי וכלכלי
  • רו"ח אביגדור יצחקי בפרשת רשות המיסים
  • ליווי תקשורתי בתקופת התנהלות משפטית : אבי יוחנן - מנופי אבי, עו"ד חיים שטנגר